Jag är intresserad av:

Lämna dina uppgifter så ringer vi dig:

Eller ring oss:
0470 - 70 36 80

Från beställning till färdig hemsida

Det är en enkel process att starta en hemsida hos oss. Du är igång på nolltid.

Att bygga en hemsida är en process. Här kan du läsa mer om hur vi gör när vi skapar din hemsida. Tillsammans med dig gör vi en behovsanalys. Därefter samlas materialet till hemsidan in och någon av våra webbdesigners bygger och publicerar din hemsida utifrån dina behov. När din hemsida är publicerad finns vårt kundcenter alltid tillgängligt för att svara på frågor och bolla idéer.

1. Hemsidesrådgivare gör en analys

Vi börjar processen med att göra en noggrann behovsanalys av dina behov för hemsidan. När analysen är klar får du en offert med en specifikation på vad som ingår i just ditt hemsidespaket.

När du har godkänt offerten bokar vi tid med din webbdesigner.

2. Ditt material samlas in

För att det ska vara så enkelt som möjligt för dig så har vi ett verktyg som vi kallar materialinsamlaren. Du får där en bra överblick om vilka undersidor du ska ha och vilken text och bild du vill ha på respektive sida.

När offerten är godkänd får du ett mail med inloggningsuppgifter till materialinsamlaren. Gå till materialinsamlaren

3. Webbdesigner bygger din hemsida

Vid bokad produktionstid har du och din webbdesigner ett telefonsamtal för att gå igenom de önskemål på färger och design du har. Efter samtalet börjar webbdesignern bygga din hemsida. När hemsidan är klar får du ett korrektur för att stämma av att det blev som du tänkt dig.

4. Din hemsida publiceras

Efter att du godkänt korrekturet är det dags för din hemsida att publiceras på din domän (www-adress). Antingen har du redan en domän eller så har du valt en vid beställningen av hemsidan.

5. Kundcenter

När din hemsida är publicerad är det dags för dig att själv börja uppdatera den vid behov. Kundcenter finns alltid till hands via telefon eller mail om du kör fast eller behöver hjälp.

6. Uppföljning & utveckling

En hemsida är under ständig utveckling. Därför finns våra rådgivare alltid redo att diskutera och agera bollplank för dig allteftersom dina behov för hemsidan förändras.

Lycka till med din nya hemsida!

Checklista för materialinsamling

Logotype

  • Logotypen ska ha formatet .eps, .ai eller .pdf. Kontakta ditt tryckeri för att få logon i rätt format.
  • Saknar du en logotype kan vi skapa en för en extrakostnad. Både för webb och tryck.
  • Vi kan också skriva ditt företagsnamn i ett snyggt typsnitt utan kostnad.

Layout

Menyrubriker

  • Tänk igenom vilka menyrubriker du vill ha på varje sida på din hemsida, och vilka delar av ditt företag som ska presenteras på hemsidan.

Texter & filer

  • Texter: Skriv/ladda upp den text du vill ha under respektive menyrubrik.
  • Filer & bilder: Till respektive menyrubrik laddar du upp tillhörande bilder. Godkända filtyper: png, gif och jpg. Har du inga egna bilder kan du titta i vår bildbank www.photos.com. Skriv ner Stock Photo-numret i textrutan under respektive menyrubrik (Ex: Item: #1234567). Vi kan även hjälpa dig att plocka ut passande bilder som passar din verksamhet.
  • Övriga filer: godkända filer är exempelvis: .doc, .pdf, .xls
  • Tips på hur du skriver bra texter till hemsidan

www-adress & e-post

  • När sidan är klar tar vår domänavdelning kontakt med dig för att antingen flytta eller peka din nuvarande domän. Till din domän ingår det att vi lägger upp e-postkonton. Har du ingen domän, bjuder vi på en valfri .se-domän. Sök ledig domän här.

Vanliga frågor

Vi får in mycket bra frågor gällande att starta hemsida hos oss. Här har vi samlat några av dem.

Ska vi köra igång en hemsida?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig!