Smelink byter namn till Ready Digital. Gå till vår nya hemsida. Läs mer.

Jag är intresserad av:

Lämna dina uppgifter så ringer vi dig:

Eller ring oss:
0470 - 70 36 80

Pressrum

Här kan du ta del av Smelinks pressreleaser.

2015-03-03

Tar över som operativ chef - Intervju med Niklas Nilsson

Som en av Sveriges största webbyråer spelar Smelink en viktig roll i branschen för små- och medelstora företag. Anisa Turcinovic, VD, presenterar Niklas Nilsson, som nu i mars fått förtroendet att axla rollen som operativ chef.

Efter drygt sju år på Smelink har Niklas Nilsson lång erfarenhet av att få team att leverera starka resultat. Niklas har tidigare varit både utvecklingschef och ledningsmedlem och han ser nu fram emot nya utmaningar i och med sin nya tjänst på Smelink.

Anisa Turcinovic och Niklas Nilsson Anisa Turcinovic och Niklas Nilsson

1. Vad innebär din nya roll som operativ chef?
Det kommer att bli en utmaning men samtidigt har jag en väldigt spännande tid framför mig - att leda det dagliga arbetet med mer insyn i flera avdelningar.

2. Hur ser du på Smelink som arbetsgivare och hur upplever du karriärmöjligheterna inom företaget?
Mycket bra, jag har trivts sedan min första dag på Smelink med bra kollegor och trevlig stämning. Karriärmöjligheterna är väldigt bra om man visar framfötterna och resultat. Jag själv började på vårt kundcenter och avancerade till utvecklingschef och nu operativ chef.

3. Vad är din första åtgärd som operativ chef på Smelink?
Jag kommer att gå igenom arbetet i alla avdelningar och bl.a. försöka få svar på vad kan vi göra bättre, hur vi ytterliggare kan förbättra våra tjänster och på det som efterfrågas av våra kunder.

2015-01-19

Idag lanserar webbföretaget Smelink en helt ny tjänst på marknaden!

Nu utökar webbföretaget Smelink sina tjänster med att leverera en helt ny optimeringstjänst med fokus på nulägesanalys.

Smelink har sedan 1997 levererat professionella hemsidor och webbshopar åt små- och medelstora företag i Sverige.

- Det är viktigt för oss som ett modernt webbföretag att vi kan erbjuda kunden det de efterfrågar. Vi har under 2014 arbetat på att ta fram en helt ny tjänst på marknaden, en optimeringstjänst med fokus på nulägesanalysen, säger Smelinks VD, Anisa Turcinovic.

Tjänsten innefattar tre steg:
1. Nulägesanalys
2. Optimering
3. Uppföljning och statistik.

Att konstatera nuläget är nödvändigt för att veta vad nästa steg ska bli
En nulägesanalys är den första åtgärden som vidtas inför en optimering av kundens webbplats. I nulägesanalysen berörs frågor angående dess marknad, konkurrens, trender, förutsättningar och rekommendationer. Analysen sammanfattas i en rapport där kunden får en helhetssyn av vad som behövs åtgärdas på webbplatsen. Det unika med denna tjänst är att kunden får en faktisk rapport.

I optimeringsarbetet förbättras relevansen på webbplatsens innehåll för att kunden ska få ökad synbarhet på sökmotorerna och fler kvalitativa besökare.

För att kunden ska behålla sina positioner på sökmotorerna arbetar vi tillsammans aktivt med att följa upp och kontinuerligt optimera webbplatsen. Vi arbetar aktivt varje månad för att kunden ska få bästa möjliga resultat.

Beprövad tjänst
Innan vi lanserade denna tjänst ville vi såklart kvalitetssäkra den, därför erbjöd vi tjänsten till några av våra befintliga kunder. Så här säger en av våra kunder:

"Min hemsida har fått bättre placering på Google, samt fler besökare."
Aktivadagar.se -Neda Micic, Ägare

Läs mer:
Om Smelink
Om tjänsten

Växjö den 11 novermber 2014
Anisa Turcinovic
VD

Tel: 0470-70 36 80
E-mail: anisa@smelink.se

2013-11-10

Tävla i Extreme Website Makeover

Äntligen är den här, vår fantastiska tävling Extreme Website Makeover!
Ett företag kan vinna en total makeover värd minst 20 000 kr och få en hemsida eller webshop av världsklass. Detta är inte allt! Den som är med och röstar kan vinna en resecheck värd 15 000 kr.

Äntligen är den här, vår fantastiska tävling Extreme Website Makeover!
Ett företag kan vinna en total makeover värd minst 20 000 kr och få en hemsida eller webshop av världsklass. Detta är inte allt! Den som är med och röstar kan vinna en resecheck värd 15 000 kr.

Vi på Smelink anordnar en tävling för att hitta den hemsida eller webshop som är i störst behov av en makeover.

Här finns alla detaljer: http://www.extremewebsitemakeover.se/

Tävlingen Extreme Website Makeover presenteras i samarbete med Mitt Företag.

Växjö den 11 novermber 2014
Linda Vergili
Marknad

Tel: 0470-70 36 74
E-mail: linda@smelink.se

2013-04-02

Öka din försäljning – använd nätet som försäljningskanal

Fler och fler handlar online.

8 av 10 konsumenter /personer handlar online*.  Nu erbjuder hemsideföretaget Smelink också en e- handeltjänst till dig. Den är användarvänlig för dina kunder och har alla viktiga och mest efterfrågade funktioner såsom kopplingar till betal-, affärs- och fraktsystem. Du sparar din dyrbara tid på administration och öppnar möjlighet för en ökad försäljning.

Smelink har under 16 år hjälpt små och medelstora företag att använda internet som ett marknadsföringsverktyg gentemot kunder och konkurrenter. Webben har blivit en nödvändig plats för företagare att synas på och en plats att sälja produkter/tjänster direkt till kunden utan mellanhänder.

Smelink ger möjlighet till små och medelstora företag att:

  • Få en ny försäljningskanal
  • Öka försäljningsvolym
  • Nå nya kundsegment och marknader
  • Minska kostnader jämfört med en fysisk butik
  • Ökat tillgänglighet
  • Spara administrationstid och lägga fokus på försäljning

Med en hemsida som ditt skyltfönster och en e-handel som en ny försäljningskanal hjälper Smelink ditt företag att lyckas på webben!

Växjö den 28 mars 2013
Anisa Turcinovic
VD

Tel: 0470-70 36 97
E-mail: anisa@smelink.se

* E-handel är en stadigt växande försäljningskanal där konsumenternas pengar rör sig från gatubutiker till nätet. 8 av 10 personer har uppgett att de handlat online det senaste året, enligt artikel Svenskarna och Internet 2012, som sammanställts av Stiftelsen för Internetinfrastruktur.

2012-10-01

Ny version av uppdateringsverktyget

Måndagen den 1 oktober lanserade Växjöbaserade hemsidesleverantören Smelink ett nytt uppdateringsverktyg för sina kunder.

Uppdateringsverktyget innebär en helt ny teknik där kunderna bygger upp sin information i form av byggklossar, så kallade objekt, med tekniken drag-and-drop. Uppdateringsverktyget tillhandhåller även funktioner för de sociala medierna som enkelt dras in på sidan. Allt för att möta dagens krav.

- Den nya tekniken i uppdateringsverktyget kommer att underlätta våra kunders vardag betydligt. Alla idéer har tagit fram efter våra kunders önskemål för att de på ett enkelt sätt ska kunna hålla sin hemsida aktuell, berättar Smelinks kundansvarig Victoria Ahlgren.

Uppdateringsverktyget innehåller även funktioner för att klona en sidans innehåll samt backup.
Backupfunktioner gör att kunderna kan återställa en hemsida i tidigare versioner.

- Det är Smelinks ansvar att se till att våra kunder inte ska behöva överarbeta informationen och inte heller känna sig otrygga i samband med uppdateringen. Vem som helst ska kunna sköta en hemsida, berättar Victoria.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Smelink
Tel: 0470 – 70 36 80
info@smelink.se

2012-01-01

Anisa Turcinovic, VD Smelink

"En hemsida är som en ny säljare i företaget"

Anisa Turcinovic startade sin karriär som anställd på Smelinks ekonomiavdelningen 2006 och tillträdde som VD vid årsskiftet 2012. Anisa som har en magisterexamen brinner inte bara för ekonomi, utan även den företagskultur som råder på Smelink.

- Det som är så härligt här är att alla har en chans att påverka och alla förslag är alltid välkomna.
Vi tycker att det är viktigt med utveckling och förändringar, där alla får vara med att tycka till.

Hur ser utmaningen ut för 2012?

- Under hösten lanserar vi vårt nya webbverktyg som ytterligare förenklar för våra kunder.
Vi ska återvända till våra kärnvärden som skapades 1997. Att vi ska öka konkurrenskraften hos de små och medelstora företagen genom att ge dem ordentlig nytta av internet. Målet är att dessa företag ska se sin hemsida som en investering. Smelink är en förkortning av Small Medium Enterprise Link
Vill hjälpa företag att få deras hemsida att jobba för dem.

Märks det andra trender för hemsidor?

- En hemsida är som en ny säljare i företaget. Våra kunder har insett att närvaro på webben gör att man är tillgänglig hela tiden, erbjuder bättre service samt ökar sin egen lönsamhet. Allt fler företag använder hemsidor, mobilanpassade sidor och sociala medier som en helhetslösning för sin onlinemarknadsföring.

Vad gör Smelink till en vinnare?

- Det är en prisvärd produkt, där varje företag får en unikt designad hemsida och vi satsar mycket på vår enormt duktiga och personliga kundsupport, för att kunden ska känna sig trygg. Uppdateringsverktyget som gör det enkelt för kunden att enkelt uppdatera och ändra informationen på hemsidan.
Säkerhet är en annan aspekt och att vi sätter våra kunder främst. För oss är det ytterst viktigt att kunna erbjuda våra kunder en lösning som hjälper dem att lyckas på webben.

Vill du ha mer information?

Fyll i kontaktformuläret så kontaktar vi dig: