Smelink byter namn till Ready Digital. Gå till vår nya hemsida. Läs mer.

Jag är intresserad av:

Lämna dina uppgifter så ringer vi dig:

Eller ring oss:
0470 - 70 36 80

Proffstillägg

Bra funktion när du vill ha det där lilla extra som gör att du får mer kontroll och specialfunktioner för dina produkter.

Extrafunktioner som ingår:

  • Kolli- och godssökning
  • Max-/minpris på frakt- och betalsätt
  • Koppla frakt- och betalsätt med olika länder
  • Avancerat bildspel och roterande produkter
  • Ändra innehåll i lagda beställningar
  • Nyhetsbrev
  • Mallar för egna produktfält

Kolli- och godssökning

Inställningarna för detta finner du under Beställningar→ Hantera mottagna beställningar.

Klicka in på den order du vill hantera.

Längst ner i det högra hörnet kan du ställa in kolli-/godssökning för ordern. Glöm inte att spara efter att du fört in önskade värden.

TIPS
Innan du sätter ordern som behandlad bör du kontrollera mailet som skickas ut till kund vid behandlad order så att raden "Sök paket: @@UrlFreightTrack@@" finns med i brevet. Koden består av en länk till godssökningen där kunden kan följa beställningen.

Efter att du markerat ordern som behandlad så skickas ett mail till kunden med information om kolli-/godssökning.

Max-/minpris på frakt- och betalsätt

Inställningar för detta hittar du under Inställningar → Hantera butiken Betalningssätt.

Koppla frakt- och betalsätt med olika länder

Inställningar för detta hittar du under Inställningar → Hantera butiken Frakt.

Avancerat bildspel och roterande produkter

På samma sätt som du har ett bildspel på startsidan i e-handeln, ger denna funktion dig samma möjlighet på varje kategori. Ett perfekt sätt för att presentera nyheter eller sitt produktutbud i den berörda kategorin.

Du finner funktionen genom att gå in på menyn Produkter → Hantera produkter och Kategorier.
Klicka dig in på önskad kategori och väl fliken "Bildspel".

Använd guiden för bildspel » för ytterligare instruktioner.

Ändra innehåll i lagda beställningar

Du kan lägga till ny order på redan mottagen beställning genom att gå in på menyn Beställningar → Hantera mottagna beställningar. Klicka in dig på ordern.

Här kan du lägga till ytterligare produkter i beställningen.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev kan ställas både mot kunder och prenumeranter. Du kan även välja vilka kunder du vill göra ditt utskick till.
När du vill skicka nyhetsbrev till prenumeranter går du in på menyn
Nyhetsbrev → Hantera prenumeranter.

Om du vill skicka nyhetsbrev till dina kunder går du in på menyn Kunder → Hantera kunder.

I respektive vy har du en lista över dina prenumeranter/kunder. Där du kan välja vilka personer du vill skicka ditt nyhetsbrev till. Du kan välja att markera person till person, välja rader eller markera alla.

Du skapa ditt nyhetsbrev via editorn, där du för in önskad ämnesrad i mailet samt textinnehåll och bild i beskrivningen.

TIPS

Lägg först till dig själv i listan och gör ett testutskick till enbart din egen e-postadress. På så sätt är du säker på att allting fungerar och ser ut som det ska innan du skickar ut till alla.

Mallar för egna produktfält

Funktion: Bra om du vill att kunden ska kunna ge en input på produkten. Exempelvis text på en tröja/ett smycke, eller om du vill informera kunden om något specifikt gällande produkten som bryter från syntaxen av den övriga informationen.

 

Skapa mall

Först ska du skapa en mall för det extra textfält du vill ha på produkten.
Detta gör du under menyn Produkter → Hantera mallar för egna produktfält.

Döp mallen (Den text som blir i fetstil i butiken).

Under fliken "Värden" väljer du om kunden ska kunna föra in text eller om du vill ge kunden information.
Du kan även välja om värdet ska multipliceras med kundens input eller ej samt ange sortering.

Efter detta går du till produktnivån. Klicka på fliken Egna fält.

Välj din mall i drop-down-listen och skriv in den text du önskar ska synas vid fältet i din butik.
OBS! Ska kunden föra in en input så behöver du enbart välja mallen och klicka på "Spara".

Kundcenter - Jacob
Bara ett samtal bort

- Jag heter Jacob och jobbar på Kundcenter. Som kund får du alltid fri rådgivning och support. Vi ser fram emot ditt samtal.

Köp SSL-certifikat

Lämna dina uppgifter, så kontaktar vi dig: