Smelink byter namn till Ready Digital. Gå till vår nya hemsida. Läs mer.

Jag är intresserad av:

Lämna dina uppgifter så ringer vi dig:

Eller ring oss:
0470 - 70 36 80

Från beställning till färdig webshop

Det är en enkel process att starta en webshop hos oss. Du är igång på nolltid.

Att starta e-handel är en process. Här kan du läsa mer om hur vi gör när vi skapar din webshop. Tillsammans med dig gör vi en behovsanalys. Därefter samlas materialet till webshopen in och någon av våra webbdesigners bygger och publicerar din webshop utifrån dina behov. När din webshop är publicerad finns vårt kundcenter alltid tillgängligt för att svara på frågor och bolla idéer.

Så här går det till att starta webshop hos Smelink

1. Rådgivare gör en analys

Vi börjar processen med att göra en noggrann behovsanalys av dina behov för webshopen. När analysen är klar får du en offert med en specifikation på vad som ingår i just din e-handelslösning.

När du har godkänt offerten bokar vi tid med din webbdesigner.

2. Ditt material samlas in

Du skickar oss material så att webbdesignern kan bygga upp grunden till din webshop.

Vi behöver din logotyp, bilder till startsidan och eventuella färger eller typsnitt som ska användas.

3. Webbdesigner bygger din webshop

Vid bokad produktionstid har du och din webbdesigner ett telefonsamtal för att gå igenom de önskemål på färger och design du har. Efter samtalet börjar webbdesignern bygga din webshop. När webshopen är klar får du ett korrektur för att stämma av att det blev som du tänkt dig.

När du godkänt korrekturet får du inloggningsuppgifter till uppdateringsverktyget så att du själv kan lägga in dina kategorier och produkter.

4. Din webshop publiceras

Efter att du godkänt korrekturet och lagt in dina första produkter är det dags för din webshop att publiceras på din domän (www-adress). Antingen har du redan en domän eller så har du valt en vid beställningen.

5. Kundcenter

När din webshop är publicerad så är det dags för dig att själv börja uppdatera produkter och kategorier vid behov. Kundcenter finns alltid till hands via telefon eller mail om du kör fast eller behöver hjälp.

6. Uppföljning & utveckling

En webshop är under ständig utveckling, därför finns vårt kundcenter alltid redo att diskutera och agera bollplank för dig efterhand som dina behov förändras.

Checklista för materialinsamling

Logotype

  • Logotypen ska ha formatet .eps, .ai eller .pdf. Kontakta ditt tryckeri för att få logon i rätt format.
  • Saknar du en logotype kan vi skapa en för en extrakostnad. Både för webb och tryck.
  • Vi kan också skriva ditt företagsnamn i ett snyggt typsnitt utan kostnad.

www-adress & e-post

  • Vid köptillfället behöver vi veta vilken domänadress hemsidan ska kopplas till. Antingen har du en domän redan som vi flyttar eller pekar, eller registrerar vi en ny .se-domän åt dig. Detta ingår i köpet. Sök ledig domän på iis.se. Till din domän ingår det att vi lägger upp e-postkonton. 

Produkter och kategorier

  • När du har godkänt designen på din webshop får du tillgång till uppdateringsverktyget där du kan börja lägga in kategorier och fylla dem med produkter.

Lycka till med din nya e-handelslösning!

Vanliga frågor

Vi får in mycket bra frågor gällande att starta webshop hos oss. Här har vi samlat några av dem.

Ska vi köra igång en webshop?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig!