Smelink byter namn till Ready Digital. Gå till vår nya hemsida. Läs mer.

Jag är intresserad av:

Lämna dina uppgifter så ringer vi dig:

Eller ring oss:
0470 - 70 36 80

Sociala funktioner/medier

- Låt din kunder tycka till om dina produkter och dela nyheter via de sociala medierna.

Vad kan Sociala funktioner användas till?

  • Besökare kan lämna kommentarer på dina produkter.
  • Besökare kan betygsätta dina produkter (om de lämnar en kommentar).
  • Besökare kan dela dina produkter till sina vänner via sociala medier.

Du finner funktionen i uppdateringsverktyget under menyn:
Tillbehör → Sociala Funktioner.

Välj sociala funktioner för din e-handel

I den översta raden styr du vad som ska synas i förhållande till dina produkter

Visa kommentarer/Låt besökare lämna kommentarer:
Vid ett Ja få du en Facebook gilla-knapp och ett kommentarsfält vid varje produkt.
Besökaren kan då delge din produkt för sina vänner i sitt Facebookflöde eller kommentera och betygsätta produkten direkt på din sida.

Visa blogglänk: Innan du sätter ett Jahär måste du först skapa ett RSS-flöde på din e-handel för att det ska synas på hemsidan. Ta kontakt med vårt kundcenter om detta blir aktuellt.

Visa Google +1 knapp: Vid ett Ja få du en Google+1 vid din produkt där dina besökare kan delge din produkt som en rekommendation på Google.

Jag vill inte använda mig av sociala funktioner i min e-handel!

Om du inte vill använda dig av sociala funktioner i din e-handel så sätter du ett Nej på samtliga alternativ i översta raden så används inte funktionen i din e-handel.

Hantera kommentarer som skrivs om dina produkter

Här ser du de kommentarer som har skrivits om dina produkter. Ingen kommentar publiceras på e-handeln utan ditt godkännande.

Publicera ett inlägg: Markera den kommentar du vill publicera genom att kryssa i rutan för inlägget. Klicka sedan på knappen Publicera inlägg.

Dölj ett inlägg: Markera den kommentar du vill dölja genom att kryssa i
rutan för inlägget. Klicka sedan på knappen Dölj inlägg. Meddelandet publiceras inte i din e-handel.

Ange ett inlägg som läst: Kommentarer som inte är markerade som lästa visas med fet text i uppdateringsverktyget. För att markera en kommentar som läst kryssar du i rutan för inlägget och klicka på knappen Ange inlägg som lästa.

Radera ett inlägg: För att radera en kommentar kryssar du i rutan för inlägget och klicka på knappen
Radera inlägg
. Inlägget raderas.

OBS!

Om du raderar en produkt så raderas även de kommentarer som är relaterade till produkten.

Hur ser det ut i e-handeln om någon lagt en kommentar?

Med hjälp av kommentarsfunktionen så får du feedback på dina produkter och dina kunder blir mer delaktiga i din butik. Besökare kan även betygsätta produkten i en 5-gradig skala.

För att hindra spam-robotar från att skriva kommentarer så loggar dina besökare in med sitt butiks-, Gravatar- eller Facebook-inlogg* innan de kan lämna en kommentar. För de besökare som inte vill använda något av dessa alternativ så finns det även en så kallad "Gäst"-inloggning, där besökaren skriver in sin e-postadress.

*Facebook-inlogg - För att detta alternativ ska fungera måste du först skapa en Facebook-applikation, se instruktioner nedan.

Vad är ett Gravatar-konto?

Ett konto som profilera dig på Internet. Används i sammanhang som kommentarsfält och forum och då du vill kommentera med din profil. Dina kunder skapar då en Internetprofil (Gravatar-konto).

Skapa en Facebook-applikation

För att kunna använda tillbehöret måste du först skapa ett Facebook-konto innan du kan skapa applikationen. Inga personliga uppgifter kommer synas utåt. Applikationenens syfte är att skapa en koppling mellan Facebook och din e-handel så att dina kunder kan kommentera via sitt Facebook-konto.

  1. Logga in på ditt facebookkonto och gå till adressen: https://developers.facebook.com/apps/
  2. Klicka på Register as a Developer (grön knapp längst upp i högra hörnet)
  3. Acceptera villkoren
  4. Verifiera ditt användarkonto genom att skriva in ditt telefonnummer
  5. Du får ett sms med en bekräftelsekod som du skriver in i fältet.
  6. Du kommer nu att få olika val/extra tjänster av Facebook. Välj själv vilka inställningar du vill ha eller nonchalera och gå vidare.
  7. Klicka på knappen Done för att slutföra processen.
  8. Klicka på knappen "Skapa ny applikation". (blå knapp längst upp i högra hörnet)
  9. Skapa profil genom att föra in önskat namn. (Du behöver inte fylla i uppgifter för namnrymd.)
  10. Bekräfta genom att skriva av säkerhetskoden
  11. Ett nytt fönster öppnas där du skriver in din e-handels www-adress vid raden: App Domains
  12. Välj Webbsida med Facebookinloggning och skriv på nytt in hela www-adressen (http://www.doman.se)
  13. Du få nu upp information om ditt App ID och App Secret. Dessa uppgifter sänder du över tillsammans med ditt kundnummer till vårt kundcenter, kundcenter@smelink.se där vi gör den sista kopplingen innan det fungerar.
Kundcenter - Jacob
Bara ett samtal bort

- Jag heter Jacob och jobbar på Kundcenter. Som kund får du alltid fri rådgivning och support. Vi ser fram emot ditt samtal.

Köp SSL-certifikat

Lämna dina uppgifter, så kontaktar vi dig: